Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wędrówki matematyczno-przyrodnicze

Celem głównym jest rozwój kompetencji kluczowych uczniów klas I-III  z zakresu matematyki,  rozszerzenie wiedzy z zakresu edukacji matematycznej i przyrodniczej.
Poszukując celów do innowacji skupiłam się na kilku podstawowych aspektach rozwoju ucznia

Podczas innowacji czniowie będą uczyć się czytać ze zrozumieniem tekst zadania matematycznego, oraz doświadczenia przyrodniczego. Postarają się  również dostrzegać dane sytuacyjne i liczbowe. Ścisła korelacja matematyczno – przyrodnicza w klasach młodszych pozwoliła zwrócić nam uwagę, iż te dwa przedmioty czerpią z siebie nawzajem urozmaicając naukę i  pomagając w rozwijaniu myślenia logicznego. Oczywiście, sposoby, techniki i metody działań innowacyjnych będą różne w poszczególnych latach przeprowadzania innowacji.  Idąc za Piagetem (stopnie rozwoju mowy i myślenia dziecka) w klasie pierwszej rozwijać będziemy myślenie konkretne. Dopiero później rozwijać będziemy myślenie logiczne i abstrakcyjne. Na lekcjach postaramy się stworzyć takie warunki, które pobudzają uczniów do aktywnego poznania rzeczywistości. Aktywność twórczą przejawia uczeń, który jest zdolny do myślenia dywergencyjnego. Chcąc pobudzić ucznia na czoło należy wysunąć metody problemowego uczenia się, metody organizujące działanie dziecka, metody umożliwiające obserwacje i odkrywanie. Przez cały czas zajęciom powinno towarzyszyć przeżywanie radości, czasem smutek, wzruszenie. (zwłaszcza podczas działań przyrodniczych – eksperymentowanie)   Ponieważ uczniom   w klasie pierwszej brakuje jeszcze odwracalności myślenia, która stanowi warunek uznania czynności myślowych za operację, oraz jest koniecznym warunkiem do kształcenia się pojęć, dopiero z czasem  będziemy wdrażać kształtowanie pojęć stałości.
W drugiej i trzeciej klasie rozwijane będzie myślenie logiczne szczególnie zwracając uwagę na  odwracalność,  kształtowanie się pojęć stałości, ujęcie materiału z różnych punktów widzenia, analizowanie oraz abstrahowanie.