Projekt SU klas młodszych w roku szkol.2022/23 pt.: „Za duży na bajki – podróż do krainy wartości”
„Za duży na bajki, to podróż do krainy wartości, wartości, które obecne są w świadomości każdego z nas, w znaczący sposób wpływają na nasze życie, determinują podejmowane przez nas wybory. To od nich zależy na ile potrafimy radzić sobie w różnych, często problematycznych sytuacjach. Dlatego czymś ważnym i oczywistym jest zapewnienie w rozwoju dziecka warunków do ich nauki.
Projekt ma na celu skierować uwagę oraz działania nauczycieli i uczniów na promowanie i kształtowanie uniwersalnych wartości moralnych i emocji, kreowanie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię, kształtowanie postawy szacunku wobec drugiego człowieka i otwartości wobec wyznawanych przez niego wartości, eliminowanie zachowań przejawiających bunt i agresję, rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości, kształtowanie odpowiedzialności za własne działania i podejmowane decyzje, aktywizacja dzieci na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.
W każdym miesiącu omawiana będzie jedna wartość, będąca przedmiotem działań SU w edukacji wczesnoszkolnej. Wybór wartości w poszczególnych miesiącach wynika z przypadających w danym miesiącu świąt, uroczystości lub czynności organizacyjnych szkoły. Bloki tematyczne realizowane w poszczególnych miesiącach, będą skupiały się wokół poniższych wartości:
· BEZPICZEŃSTWO
· SPRAWIEDLIWOŚĆ
· ŻYCZLIWIŚĆ, EMPATIA
· SZACUNEK
· PRZYJAŹŃ, MIŁOŚĆ, ODWAGA
· ODPOWIEDZIALNOŚĆ
· UMIAR, MĄDROŚĆ
· LOJALNOŚĆ, UCZCIWOŚĆ
Projekt realizowany będzie w oparciu o podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2022/23 oraz Program Profilaktyczno-Wychowawczy szkoły na bieżący rok szkolny. Realizacja zadań będzie odbywać się poprzez działania indywidualne, grupowe z wykorzystaniem dramy, prezentacji multimedialnych, filmów, udziału uczniów w akcjach, konkursach wiedzy oraz konkursach plastycznych.
Wierzymy, że realizacja projektu przyniesie uczniom wiele satysfakcji, dobrej zabawy, a przede wszystkim przyczyni się do lepszego rozumienia świata wartości i stanie się wyznacznikiem własnego postępowania.