Projekt czytelniczy „ Duży czyta małemu” realizowany w klasie IC
Głównym założeniem jest popularyzowanie czytelnictwa i integrowanie społeczności szkolnej. Projekt polega na przeprowadzeniu w trakcie pracy bieżącej cyklu zajęć w klasie pierwszej, przy współudziale uczniów klasy czwartej, które na wielu poziomach zaakcentują różne aspekty czytania i obcowania z książką. Dla klasy pierwszej są to zajęcia, które mają poszerzać zasób słownictwa dzieci, uczyć nowych znaczeń, świadomego i twórczego posługiwania się językiem. Dla uczniów klasy czwartej mają być nowym doświadczeniem. Chętni do udziału w zajęciach czwartoklasiści, będą mogli pokazać siłę swojej kreatywności, pomogą młodszym kolegom nauczyć się myśleć oraz działać poza schematami. Współpraca ma na celu podniesienie poczucia wartości dzieci, rozwijanie wyobraźni, doskonalenie umiejętności językowych i komunikacyjnych. Dzieci, które dużo czytają, mają bogaty zasób słownictwa, z łatwością nazywają swoje uczucia i wchodzą w relacje z rówieśnikami, rzadziej sprawiają kłopoty wychowawcze, mając lepiej rozwiniętą wyobraźnię umożliwiającą obiektywne spojrzenie na zachowania własne i innych, w konsekwencji lepiej radzą sobie z obowiązkami szkolnymi, a także funkcjonowaniem w społeczności szkolnej.