Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
Innowacja prowadzona przez panie Krystynę Król i Magdalenę Witczak
Głównym celem innowacji „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy” jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji.
Wykorzystanie nowatorskich metod i treści kształcenia ma wspierać wieloaspektowy rozwój każdego ucznia poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Wiedza i umiejętności we wszystkich dziedzinach aktywności są rozwijane poprzez doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb ucznia.
Projekt jest realizowany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz dodatkowych pozalekcyjnych. Zajęcia dodatkowe są organizowane w oparciu o autorski program nauczyciela realizującego Projekt. Sytuacje edukacyjne są organizowane na podstawie diagnozy wstępnej każdego ucznia. Projekt pobudza kreatywność oraz stwarza warunki wszechstronnego rozwoju ucznia.