Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Komputerowe królestwo

Innowacja prowadzona przez panią Danutę Głowacką

Innowacja „Komputerowe królestwo” dla uczniów klas I – III ma charakter programowo metodyczny i została opracowana na bazie programu nauczania informatyki dla II etapu edukacyjnego szkoły podstawowej INFORMATYKA 2000, poprzez dostosowanie treści nauczania do tego poziomu oraz wprowadzenie specjalnych, w większości opracowywanych przez autora innowacji ćwiczeń, aby w ciekawej, prostej formie i często poprzez zabawę umożliwić uczniom:

  1. Rozwijanie zainteresowań informatycznych i pokonywanie wszelkich oporów w pracy z komputerem.
  2. Uświadomienie i ukazanie dzieciom przewagi pracy z wykorzystaniem komputera nad tradycyjnymi formami.
  3. Uświadomienie dzieciom, że to one są mózgiem komputera, który tylko wykonuje ich polecenia.
  4. Ograniczenie do minimum wiedzy teoretycznej na rzecz maksymalnego wykorzystania technik poglądowych i kładzenie nacisku głównie na nabywanie umiejętności.

Nadrzędny cel przyświecający tej innowacji to taki, aby już żadne dziecko nie patrzyło na to „tajemnicze urządzenie” ze strachem w oczach, lecz jak najszybciej przekonało się, że komputer to urządzenie stworzone przez ludzi i dla ludzi, które spotykamy już niemal wszędzie i które pomaga wykonywać różne zadania, ułatwia pracę i naukę oraz służy rozrywce. Z tych właśnie powodów umiejętność ich obsługi jest dzisiaj tak ważna, jak umiejętność pisania czy liczenia.

Zdobywanie umiejętności w zakresie obsługi komputera można porównać do umiejętności tak podstawowych, jak pisanie, czy liczenie. To, co nam wydaje się proste i oczywiste nie zawsze jest takie dla małego dziecka, które niejednokrotnie mimo upowszechnienia komputerów ma po raz pierwszy kontakt z tym urządzeniem. Poruszanie się po komputerowym królestwie nie wymaga jakichś specjalnych umiejętności, niemniej jednak wymaga dobrego przewodnika po tym królestwie, który dostarczy wiedzy o komputerowym świecie w formie mądrej zabawy, dzięki czemu dziecko nie zabłądzi i poradzi sobie z rozwiązaniem niejednego problemu i przekona się na własnej skórze, jakie to proste.