Innowacja Komputerowe królestwo dla klas I i III
Innowacja prowadzona przez panią Danutę Głowacką
Zdobywanie umiejętności w zakresie obsługi komputera można porównać do umiejętności tak podstawowych, jak pisanie, czy liczenie. Wszyscy uczyliśmy się najpierw pisać, potem układaliśmy pierwsze zdania, aż wreszcie zaczęliśmy redagować opowiadania i inne bardziej złożone formy wypowiedzi. To, co nam wydaje się proste i oczywiste nie zawsze jest takie dla małego dziecka, które niejednokrotnie mimo upowszechnienia komputerów ma po raz pierwszy kontakt z tym urządzeniem. Poruszanie się po komputerowym królestwie nie wymaga jakiś specjalnych umiejętności, niemniej jednak wymaga dobrego przewodnika po tym królestwie, który dostarczy wiedzy o komputerowym świecie w formie mądrej zabawy, dzięki czemu dziecko nie zabłądzi i poradzi sobie z rozwiązaniem niejednego problemu i przekona się na własnej skórze, jakie to proste.
Po przeanalizowaniu różnorodnych programów nauczania zajęć komputerowych w szkole podstawowej, zauważyłam, że żaden z nich nie jest w stanie przełamać oporów małego dziecka do pracy z tym niezwykłym urządzeniem, i zapewnić odpowiednią ilość ćwiczeń praktycznych, dlatego postanowiłam przystosować program edukacji komputerowej poprzez dostosowanie treści nauczania do tego poziomu oraz wprowadzić opracowywane przeze mnie ćwiczenia, aby w ciekawej, prostej formie i często poprzez zabawę umożliwić uczniom realizację i osiąganie postawionych celów. Pisząc tę innowację zależało mi na tym, aby już żadne dziecko nie patrzyło na to tajemnicze urządzenie ze strachem w oczach, lecz jak najszybciej przekonało się, że komputer to urządzenie stworzone przez ludzi i dla ludzi, toteż każdy z nas może nauczyć się z nim pracować.