Język polski polisensorycznie - czyli nauczanie przyjazne dla mózgu
Język polski polisensorycznie - czyli nauczanie przyjazne dla mózgu Innowacja - realizowana w klasie 5b- jest kontynuacją działań podjętych w ubiegłym roku szkolnym. Opiera się na metodzie dydaktycznej, która angażuje więcej niż jeden zmysł podczas procesu uczenia się. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod nauczania, które koncentrują się głównie na zmysłach wzroku lub słuchu, nauczanie polisensoryczne wykorzystuje kombinację kilku zmysłów – wzroku, słuchu, dotyku, a czasami także smaku i węchu – aby wzbogacić proces przyswajania wiedzy z zakresu literatury, ortografii i gramatyki. Nauczanie polisensoryczne angażuje różne obszary mózgu odpowiedzialne za różne zmysły, co prowadzi do zróżnicowanej i intensywnej stymulacji. Umożliwia to lepsze przetwarzanie i integrację informacji. Wielozmysłowe doświadczenia pomagają w zapamiętywaniu treści, ponieważ angażują różne ścieżki pamięciowe. Mózg ma tendencję do skutecznego przyswajania i utrwalania wiedzy, kiedy dostarczamy mu różne rodzaje bodźców. Nauka staje się wówczas atrakcyjna, inspirująca i pełna pozytywnych emocji. Autorką innowacji jest Dorota Kanafa-Mytych.