Termomodernizacja

Dotarła do nas wspaniała wiadomość. W naszej szkole zostanie przeprowadzona termomodernizacja. Bardzo się cieszymy i czekamy na rozpoczęcie prac.

Finał

Dnia 8 czerwca odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego "Klawe eko życie mam". Przez cały rok szkolny klasy wykonywały różne punktowane zadania. Trzy klasy, które zdobyły najwięcej punktów (IV B, VI A, VI D), wzięły udział w turnieju.

Po ciężkiej i wyrównanej walce zwycięstwo przypadło klasie VI A.

Podczas podsumowania odbył się również pokaz ekologicznych kapeluszy.

Zielona szkoła IIIB i IIID

W dniach 30 maja - 3 czerwca 2016r. nasza klasa 3B wraz z klasą 3D  spędziła czas na wyjeździe w Białce Tatrzańskiej. Zielona szkoła w górach obfitowała w wiele atrakcji: Ojcowski Park Narodowy - z zamkiem w Pieskowej Skale i Maczugą Herkulesa zrobił na nas duże wrażenie. Podobały nam się także : Kościółek w Dębnie, zajęcia w Izbie Regionalnej w Murzasichlu, czy wycieczka do Zakopanego - Krupówki, Gubałówka, Jaszczurówka, dom do góry nogami. W środę odwiedziliśmy Zamek w Niedzicy i ruiny zamku w Czorsztynie, gdzie dopłynęliśmy statkiem, ale najbardziej zmęczyliśmy się wchodząc po stromych schodach przy zaporze na Jeziorze Czorsztyńskim- uwierzcie było co podziwiać. Ale prawdziwą przygodę  przeżyliśmy wędrując w czwartek Doliną Kościeliską do schroniska na Ornaku - droga była mozolna, ale pokazaliśmy, że my- ludzie z nizin dajemy radę! Najprzyjemniejszą część wyjazdu stanowiła jazda wozami góralskimi i pożegnalna kolacja z ogniskiem. Wracając w piątek do Łodzi zwiedziliśmy drugą stolicę Polski - Kraków, wysłuchaliśmy hejnału i wdrapaliśmy się na Wieżę Zygmuntowską na Wawelu, gdzie przy dzwonie Zygmunta zapragnęliśmy spełniać nasze skryte marzenia... Ale o tym sza... Szczęśliwi i wypoczęci wróciliśmy do domku.

Konkurs - Misja - niska emisja- omnibus

Karolinka Skowrońska oraz Malwinka Kopeć z klasy 3B brały aktywny udział w konkursach organizowanych w roku szkolnym 2015/16 w ramach projektu " Zielony klimat Miasta Łodzi- główna misja- niska emisja", które współfinansowane  były przez WFOŚiGW w Łodzi.

Dziewczynki zajęły zaszczytne wyróżnienia biorąc udział w konkursie edukacyjnym "Misja- niska emisja- omnibus", którego zadaniem było podsumowanie całego cyklu projektowego i obie wywalczyły super nagrody plecaki solarne wraz ze specjalnymi power bankami.

Jak widać warto podejmować nowe wyzwania.

Konkurs - Przyjazne środowisko radość oszczędzania

Kacper Dobrowolski z klasy 3B zdobył IV miejsce w konkursie audiowizualnym "Przyjazne środowisko -radość oszczędzania" w ramach projektu, którego organizatorem był Urząd Miasta Łodzi -Departament Spraw Społecznych, Wydział Gospodarki Komunalnej, pod patronatem Pierwszego Wiceprezydenta Miasta Łodzi -Tomasza Treli. Konkurs został zrealizowany w ramach projektu "Zielony klimat Miasta Łodzi - główna misja- niska emisja" współfinansowany z WFOŚiGW  w ramach edukacji ekologicznej.

Warsztaty z filcu w IIIB

3B zawsze pamięta o swoich rodzicach, stąd 20 maja 2016r. - w piątek braliśmy udział w warsztatach plastycznych "WearMe". Było bombowo, bowiem tworzyliśmy małe niespodzianki dla naszych cudownych rodziców. Filc był świetnym materiałem, powstały z niego niepowtarzalne i urokliwe dzieła. Obejrzyjcie sami, jakie w tym roku mieliśmy pomysły ...

Warsztaty w III B

Majowe warsztaty ze "Źródeł" w 3B były nie tylko świąteczne, bowiem my zawsze łączymy przyjemne z pożytecznym. Nasza klasa - 16 maja odbyła zajęcia poświecone recyklingowi i dbałości o wszystko co posiadamy, ale najważniejszym celem zajęć stało się wykonanie ekologicznej torby dla mamy. Praca tak nas pochłonęła, że nawet nie zauważyliśmy, jak szybko minęło spotkanie. Pod koniec zajęć podziwialiśmy efekty naszej pracy. Popatrzcie sami - przecież to prawdziwe dzieła, a co istotne zrobione z serca.

Święto Ziemi - Apel

Dnia 6 maja 2016r. dzieci z klasy 3B i 2B przygotowały dla uczniów klas młodszych i przedszkolaków z pobliskiego przedszkola przy ul. Stawowej przedstawienie z okazji "Święta Ziemi". Tego dnia było zielono, bowiem mnogość roślin i zwierząt uzmysłowiła, że żyjemy na planecie wiecznie żywej. Nasi aktorzy mieli za zadanie uświadomić wszystkim widzom, jak ważna jest ochrona środowiska i wskazać właściwą drogę do dbania o nasz wspólny dom - planetę Ziemię. Mamy nadzieję, że przekaz dotarł do celu!

Klasa IIIB w Muzeum Fabryki

Nasza klasa 3B odbyła w Muzeum Fabryki w Łodzi sentymentalną podróż. 14 kwietnia 2016r. gościliśmy w murach Manufaktury i braliśmy udział w warsztatach pt. "Jak powstaje tkanina?", śledziliśmy losy Izraela Poznańskiego - wielkiego fabrykanta, który zmienił nasze miasto.

Poznaliśmy włókiennicze tradycje i zrozumieliśmy czym jest surowiec-przędza- tkanina. Zajęcia poparte były demonstracjami z naszym udziałem, duże wrażenie zrobiło na nas rozciąganie przędzy czy tkanie na ręcznym krosienku. Własnoręczne wykonanie tkaniny, poznanie technik barwienia materiałów, ich struktury i możliwości ozdabiania było niezwykłym doświadczeniem. Mamy nadzieję, że w przyszłości wrócimy w to magiczne miejsce.

Apel podsumowujący rok szkolny 2015/2016

Dnia 22.06.2016 r. odbył się apel podsumowujący rok szkolny 2015/2016. Zostały rozdane nagrody i dyplomy za liczne konkursy organizowane przez nauczycieli, Samorząd Uczniowski i SKO.

Wszystkim nagrodzonym bardzo gratulujemy oraz życzymy dalszych sukcesów i udanych wakacji!

Niezwykłe spotkanie z Panem Pszczelarzem

Niedługo wakacje i na łąkach usłyszymy bzyczenie pszczółek. A tymczasem klasę 1 b i 1 d odwiedził niezwykły gość. Prawdziwy pszczelarz. Dziadziuś jednego z naszych uczniów opowiedział nam o życiu tych bardzo pożytecznych owadów. Zaprezentował uczniom prawdziwe ule, strój ochronny, ramki , wosk pszczeli. Na zakończenie tej ciekawej przyrody mogliśmy spróbować najprawdziwszego miodu z pasieki Pana Romana.

Pycha!

Sznurki, sznureczki w I b

23.05.2016 r. w  klasie 1 b  odbyły się niezwykłe zajęcia plastyczne. Okazuje się, że ze sznurówek, sznureczków i koralików można stworzyć … Cudaczka – Wyśmiewaczka!  Małe ręce naszych uczniów ćwiczyły koordynację i sprawność manualną. Przede wszystkim jednak doskonalono wyobraźnię i kreatywność, jakiej wśród dzieci naszej klasy nie brakuje!

Wizyta  w  AMERICAN  CORNER

American Corner, czyli Amerykańskie Centrum Kultury i Informacji, działające pod patronatem Departamentu Stanu USA zlokalizowane jest przy Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Jest to miejsce gdzie organizowane są wykłady, spotkania a także różnego rodzaju imprezy kulturalne na temat kultury, polityki oraz gospodarki amerykańskiej.

Uczniowie klas czwartych w ramach zajęć języka angielskiego e-Twinning  wybrali się tam w dniu 14 czerwca 2016 r. na warsztaty połączone z konkursem na temat kultury, geografii i historii USA. Uczniowie mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę w powyższych dziedzinach a jednocześnie miło spędzić czas grając w gry planszowe w języku angielskim.

Bal klas szóstych

Dnia 10 czerwca odbył się bal szóstych klas. Rozpoczął się, jak tradycja nakazuje, Polonezem zatańczonym przez szóstoklasistów z wielką gracją. Godziny świetnej zabawy urozmaicone były smacznym poczęstunkiem. Nie obyło się również bez pamiątkowych zdjęć, do których uczniowie pozowali wraz z wychowawczyniami.

Tę ostatnią już dla szóstoklasistów wspaniale zorganizowaną zabawę przygotowali Rodzice, za co im DZIĘKUJEMY.

Wrocław - Góry Stołowe - wycieczka klas 5 C, 6 C i 6D

W dniach 6 i 7 czerwca 2016r. uczniowie klas V c, VI c i VI d wzięli udział w wycieczce do Wrocławia i Gór Stołowych. Pogoda nam dopisywała. Pierwszy przystanek na trasie to wizyta na stadionie we Wrocławiu, który był jedną z aren Euro 2012. Wszyscy, a zwłaszcza chłopcy, poczuliśmy przedsmak nadchodzących Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016. Kolejnym punktem naszej wyprawy była wizyta we wrocławskim ZOO i Afrykarium. Wszyscy byliśmy pod ogromnym wrażeniem tego, co zobaczyliśmy.Następnie wyruszyliśmy na „krótki” spacer po Starówce w poszukiwaniu krasnoludków. Mieliśmy za zadanie wypatrywać niewielkich figurek skrzatów, wpisanych w przestrzeń miejską Wrocławia.

Następnego dnia wyruszyliśmy w Góry Stołowe. Wycieczka piesza do Parku Narodowego Gór Stołowych oraz wejście na najwyższy szczyt Gór Stołowych - Szczeliniec Wielki był dla niektórych z nas dużym wyzwaniem ale wysiłek i pot został nagrodzony pięknymi widokami oraz poczuciem dumy z kolejnego zdobytego szczytu. W drodze powrotnej przejechaliśmy „Drogą Stu Zakrętów” (nie było tak strasznie jak nas ostrzegano) oraz zobaczyliśmy Kaplicę Czaszek w Czermnej - jedyny tego typu obiekt w Polsce i jeden z trzech w Europie.

Pozytywnie zmęczeni z masą wrażeń i wspomnień wróciliśmy bezpiecznie do Łodzi.

Mazury - kraina tysiąca jezior - Wycieczka klasy 5 B

Maj i czerwiec to tradycyjnie miesiące wycieczek i zielonych szkół. Nie inaczej było u nas. Ale po kolei. Wyprawa odbyła się w samo serce "krainy tysiąca jezior" do Rynu. Wiadomo Mazury to kraina urokliwa przyrodniczo, jak i historycznie. To pierwsze znalazło odzwierciedlenie w żurawiach brodzących na polach i mokradłach. O jeziorach, pagórkach i lasach nie będziemy nawet wspominać. Wątek historyczny to oczywiście zamki, bunkry, twierdze i pola bitew (od Grunwaldu, choć geograficznie to Warmia, aż po Mławę, choć to północne Mazowsze). Jedyne do czego możemy się „przyczepić” to pogoda: chłodno, pochmurnie, ale na szczęście deszcze, w skali mżawki, nie padały zbyt często i nie dokuczały zbytnio. A ostatni dzień to już piękna, słoneczna pogoda. Na takich wyprawach liczą się jednak przede wszystkim: dobra kompania, miło spędzony czas, urokliwe miejsca, zew przygody. Zabawa była przednia jak w czołgu T-72, o wieży w Mamerkach lepiej nie wspominać, bo był to prawdziwy test na odwagę. Podsumowując - udało się wszystko, a nawet lepiej, co widać na załączonych zdjęciach.

Transmisja spektaklu "Krzyżacy"

Dnia 24 maja, w ramach projektu o Sienkiewiczu, w naszej szkole o godz.12.00 odbyła się transmisja spektaklu "Krzyżacy" Teatru Miniatura ze studia TVP w Gdańsku. To pierwsza adaptacja powieści Sienkiewicza w formie teatru lalkowego. Spektakl wyreżyserował uznany dramaturg i reżyser Jakub Roszkowski.

Warsztaty statystyczne w naszej szkole

W dniu 29.02.2016 r. naszą szkołę odwiedziła pani Barbara Spodzieja z Urzędu Statystycznego w Łodzi. Klasy piąte i szóste wzięły udział w dwugodzinnych warsztatach statystycznych. Uczniowie poznali podstawowe pojęcia dotyczące statystyki oraz wiele ciekawostek dotyczących naszego miasta, regionu i kraju. W ramach warsztatów uczniowie mieli również okazję wyszukać i sprawdzić różnorodne dane statystyczne. Uczniów zaskoczył fakt, iż wiele z prezentowanych materiałów statystycznych zawiera ciekawe informacje, które mogą im się przydać na innych lekcjach.

Uroczyste otwarcie pracowni przyrodniczej "Łódką po Łodzi"

Dnia 27 listopada 2015 roku w naszej szkole oficjalnie otwarto pracownię ekologiczną utworzoną dzięki wsparciu finansowemu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.Szkoła została Laureatem konkursu WFOŚiGW w Łodzi pt. „Moja wymarzona Ekopracownia – „Łódką po Łodzi” przy Szkole Podstawowej nr 122”, w ramach którego otrzymała dofinansowanie w wysokości 41630 zł, w tym dofinansowanie w formie dotacji ze środków WFOŚiGW w Łodzi wyniosło 39500 zł. Pozostałą kwotę w wysokości 2130 zł stanowiły fundusze Rady Rodziców. Przygotowania do konkursu rozpoczęły się już w listopadzie ubiegłego roku. Autorką projektu jest pani Urszula Kacprzyk – nauczycielka przyrody w naszej szkole.

W wakacje przeprowadzono remont pomieszczeń, wymianę oświetlenia, umywalek, zakupiono meble, sprzęt multimedialny, pomoce dydaktyczne umożliwiające doświadczalne wyjaśnianie i przeżywanie zjawisk przyrodniczych. Szczególnie ciekawym rozwiązaniem w Ekopracowni jest ściana pokryta farbą tablicowo-magnetyczną, ławki trapezowe i wygodne siedzenia firmy „dobre krzesło”. Na uwagę zasługuje również nowoczesny zestaw multimedialny.

Uroczystość rozpoczął występ zespołu wokalnego „Wiolinki” pod kierunkiem p. Wacława Zubowskiego. W dalszej części dyrektor szkoły p. Liliana Czechowska-Dziuda serdecznie podziękowała za wsparcie finansowe ze strony Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi, Wydziałowi Edukacji za wszelką pomoc techniczną, rodzicom za bezinteresowną pomoc i wsparcie finansowe w realizacji projektu.

Następnie przecięto wstęgę i oficjalnie oddano pracownię do użytku. Uczniowie pod opieką p. Urszuli Kacprzyk, przygotowali dla zwiedzających prezentację o łódzkich rzekach oraz pokaz doświadczeń i obserwacji w oparciu o pozyskane nowe pomoce dydaktyczne. Wszyscy mogli podziwiać wprowadzone zmiany dzięki prezentacji przygotowanej przez p. Martę Rajchelt przedstawiającą zdjęcia sali przed remontem i wymianą mebli oraz stan obecny. Dzięki naszym staraniom nowocześnie wyposażona sala lekcyjna w połączeniu z profesjonalizmem i kreatywnością nauczycieli pozwoli prowadzić zajęcia przyrodnicze na miarę XXI wieku.

Na zakończenie uroczystości wszyscy obecni goście zostali zaproszeni na poczęstunek: wspaniały tort w kształcie łodzi przygotowany przez p. Martę Wybrańczyk oraz zwiedzanie wystawy prac uczniów z surowców wtórnych pod nazwą „Wesoła rodzinka ekoludków i wegetarianków” prezentowanej przez p. Justynę Migacz-Martynowską.

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w utworzenie pracowni i przygotowanie otwarcia.

Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka

20 listopada 2015 r. w naszej szkole uroczyście był obchodzony Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka. Zarówno klasy młodsze jak i starsze aktywnie włączyły się w jego obchody. Za twórcze i pomysłowe działania, które podjęła nasza szkoła Rzecznik Praw Dziecka – Pan Marek Michalak – przysłał nam podziękowanie i książkę pt. „Mam prawo i nie zawaham się go użyć”. Książkę z pewnością wykorzystamy podczas lekcji, aby świadomość przysługujących nam praw stała się źródłem naszej autonomii oraz szacunku dla siebie i innych ludzi.

Warsztaty szkockie

W dniu 18 listopada b.r. grupa uczniów z klas czwartych naszej szkoły wzięła udział w warsztatach „Scotland: Celidish Dancing, Bagpipes and Man in Kilt”. Odbyły się one w Łódzkim Domu Kultury. Warsztaty prowadził Donnie Nicolson, Szkot z pochodzenia, piosenkarz, muzyk i jednocześnie nauczyciel języka angielskiego.

Uczniowie uczyli się tańców szkockich, wysłuchali krótkiej prezentacji o kulturze szkockiej, o instrumentach muzycznych wywodzących się z folkloru szkockiego. Na zakończenie Donnie zagrał na dudach kilka utworów szkockich.

Wszystkim nam bardzo podobały się warsztaty, Donnie poprowadził je fantastycznie; zaangażował wszystkich uczniów i umiał ich tak poprowadzić, że dali z siebie wszystko i bawili się znakomicie.

Spotkanie z architektką

30 października 2015 roku uczniowie klasy 6D mieli okazję wziąć udział w bardzo ciekawych warsztatach pod tytułem "Tożsamość kulturowa naszego miasta". Spotkanie poprowadziła Pani Marta Nowacka ze Stowarzyszenia "Estetyka Raz!". Pani Marat jest z wykształcenia historykiem sztuki i dlatego w sposób fachowy i bardzo interesujący opowiadała o zmianach jakie zachodziły w Łodzi na przestrzeni XIX i XX wieku. Prowadząca zaproponowała uczniom ciekawą zabawę z architekturą. Uczestnicy spotkania odtwarzali łódzkie kamienice, rozmawiali o ich estetyce, poznawali detale architektoniczne.

Warsztaty pozwoliły uczniom zagłębić się w architekturę i urbanistykę Łodzi dawnej i współczesnej.

Orientuj się i licz

"Orientuj się i licz" - XXVIII Turystyczny Marsz na Orientację

W sobotę 10 października 2015 roku sześcioro uczniów z naszej szkoły wzięło udział w wymienionej w tytule imprezie. Wspomnijmy, że jako szkoła debiutowaliśmy w tego rodzaju zawodach. Dla niewtajemniczonych dodam, że są to jedyne w swoim rodzaju zawody, łączące elementy sprawności fizycznej (marsz lub bieg w zależności od kondycji oczywiście:)), przyrodniczo - turystycznej (posługiwanie się kompasem, mapą, skalą, orientacja w terenie), matematycznej - oj, myślę że niejeden dorosły miałby pod górkę z szybkim rozwiązaniem niektórych zadań na trasie. :) Jeżeli do tego dodamy fakt, że w imprezie wzięło udział około 300 osób z takich miast jak: Wrocław, Legnica, Szczerców, Zgierz, Brzeziny, Kleszczów, Ozorków, Aleksandrów i około 35 reprezentacji łódzkich szkół, to śmiało możemy napisać, że były to zawody ogólnopolskie. Imprezę organizował UKS "Orientuś" pod patronatem Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Miasta Łodzi. Nasi zawodnicy w ostatecznym rozrachunku zajęli 10 miejsce na 32 drużyny w swojej grupie wiekowej. Zawodnicy poruszali się samodzielnie po obszarze około 5 km kwadratowych Lasu Łagiewnickiego z mapą w skali 1:10000. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z faktu, że wzięli udział w imprezie, a pisząca te słowa połknęła bakcyla na "leśną rywalizację" i za rok ma ochotę sama wystartować w parze z jakimś uczniem w oddzielnej kategorii wiekowej. Szkoda, że następne tego typu zawody dopiero za rok.

Dzień Chleba Żytniego

28 października br. w naszej szkole po raz kolejny obchodziliśmy „Dzień Chleba Żytniego”. Tegoroczne święto połączone było z „Dniem Wegetarianina”. Z tej okazji na godzinie wychowawczej uczniowie przy pomocy nauczycieli i rodziców przygotowywali zdrowe, bezmięsne kanapki. Wszystkie klasy zaprezentowały się wspaniale, a w tym roku po raz pierwszy dołączyły do nas również klasy z budynku „B”: IIIa, IIIb, IIId, IIc i Ib.

Miło było podziwiać przystrojone stoły, kolorowo udekorowane kanapki i uczniów żywiących się według najnowszych standardów dietetycznych.

Klasy, które wzięły udział w konkursie otrzymają certyfikaty, a na wyróżnienia zasługują:

• Klasa VIc,
  • Klasa Vd,
  • Klasa IVd
  • Klasa IVb

i wszystkie klasy z budynku B, które wzięły udział w naszej zabawie.

Kochani młodsi koledzy! Bardzo nam było miło bawić i uczyć się razem z Wami.

Gratulujemy i życzymy kolejnych ciekawych pomysłów!

V Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

25 września 2015 roku jest datą symboliczną, bo właśnie tego dnia przypadał V Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. To jednodniowe święto miało na celu zachęcić uczniów klas czwartych do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia, której w trakcie wakacji zdążyli zapomnieć.

W akcji edukacyjnej wzięło udział ponad 1500 szkół z różnych krajów – oprócz wielu placówek edukacyjnych w Polsce, ten dzień w specjalny sposób uczciły również Stany Zjednoczone, Kolumbia, Kanada, Rosja, Łotwa, Litwa, Białoruś, Ukraina, Włochy i Szwajcaria.

Przygotowania do wydarzenia rozpoczęły się 18 września, kiedy to Koordynator Lokalny zarejestrował szkołę na stronie Głównego Organizatora. Od tamtej pory uczniowie przypominali sobie tabliczkę mnożenia - intensywnie walczyli oni z mnożeniem i dzieleniem nie tylko na lekcjach matematyki, ale również w trakcie przerw. Na korytarzu szkolnym i drzwiach sal lekcyjnych zostały bowiem umieszczone zagadki oraz podpowiedzi dotyczące sprytnego wykonywania obliczeń w zakresie mnożenia i dzielenia.

Wreszcie nadszedł ten dzień… Chętnych do sprawdzenia swojej wiedzy było naprawdę wielu. Na szczęście nad prawidłowym przebiegiem akcji czuwała Komisja Egzaminacyjna, do której zostali powołani uczniowie klasy IVb: Hanna Dąbrowska, Aleksandra Dowejko, Bartłomiej Pietrzak oraz Katarzyna Zacharska.

Pierwszym etapem przewidzianego na ten dzień konkursu było losowanie karteczek zawierających mnożenie i dzielenie liczb do 100 (wersja łatwiejsza) i do 1000 (wersja trudniejsza). Zadanie polegało na poprawnym rozwiązaniu jak największej ilości przykładów zamieszczonych na losach. Bezkonkurencyjni okazali się Bartosz Eppel (IVc), uczeń klasy 5 D i Jakub Czerniawski (obaj z klasy IVd), którzy zgromadzili na swoim koncie największą liczbę punktów i to oni przeszli do finału konkursu. Cała trójka miała za zadanie rozwiązać test składający się z 5 zadań w maksymalnym czasie 30 minut.

Choć cała akcja miała formę konkursu, wśród uczniów nie wyczuwało się rywalizacji. Samo wydarzenie okazało się być świetną przygodą, uczniowie chętnie rozwiązywali zadania nawet po skończonym konkursie, w ramach „rekreacji”. Myślę, że uczniowie z pewnością chętnie wezmą udział w kolejnych zmaganiach za rok, a tytuł MT EXPERT powędruje do większej liczby osób – specjalistów w dziedzinie mnożenia i dzielenia.